Иако има нешто повеќе од еден месец до крајот на годината, 2024 година би можело да влезе во филмската историја како прва година во која најуспешните филмови беа исклучиво продолженија.
Како што пишува порталот Total Film, ова е првпат во историјата на листата на десет филмови со најголема заработка да се најдат само директни продолженија, а не приквели, преработки или филмови инспирирани од постоечката интелектуална сопственост.
Според Box Office Mojo (во моментот на пишување), филмовите со најголема заработка во 2024 година се:
Inside Out 2 (заработка од 1,69 милијарди долари)
Deadpool & Wolverine (1,33 милијарди долари)
Despicable Me 4 (960 милиони долари)
Dune: Part Two (714 милиони долари)
Godzilla x Kong: The New Empire (571 милиони долари)
Kung Fu Panda 4 (547 милиони долари)
Venom: The Last Dance (456 милиони долари)
Beetlejuice Beetlejuice (451 милиони долари)
Bad Boys: Ride or Die (404 милиони долари)
Kingdom of the Planet of the Apes (397 милиони долари)
За споредба, само четири продолженија беа меѓу најуспешните филмови минатата година, а осум продолженија претходната година.
Интересно е што меѓу 1974 и 2000 година во кината претежно доминираа авторски филмови, на пример во 1994 година немаше продолженија на листата на филмови со најголема заработка.
Голема промена дојде во раните 2000-ти, кога продолженијата на Lord of the Rings, Harry Potter и раните филмови за суперхерои беа филмовите со најголема заработувачка во кината. Овој тренд продолжи во 2010-тите со продолженија на Twilight, Star Wars и филмовите на Marvel и DC.
Иако некои може да ги сметаат овие податоци за поразителни, Габриел Росман, вонреден професор по социологија на Универзитетот во Калифорнија, Лос Анџелес, верува дека продолженијата ги спасуваат киноблагајните од пропаст.
„Благајните главно се опоравија од екстремно ниските бројки за време на ерата на Ковид, но не целосно“, изјави Росман за Total Film, додавајќи дека кината моментално заработуваат околу 75 отсто од нивната претходна заработка.
„На Кина ѝ треба профит секаде каде што може да го добие“, објасни професорот. „Без разлика дали се работи за оригинални филмови, продолженија, франшизи, нови жанрови или преноси во живо.“
Сепак, не сите го делат тоа мислење. Џорџ Лукас го критикуваше трендот на продолженија претходно оваа година.
„Приказните што ги раскажуваат се стари филмови. ‘Ајде да направиме продолжение, ајде да направиме друга верзија на овој филм’. Нема оригинално размислување... Големите студија немаат имагинација“, изјави креаторот на Star Wars за францускиот портал Brut Officiel.
Неговото мислење го дели и Шон Бејкер, режисерот на познатиот филм Anora, за кој веќе се предвидува дека ќе биде номиниран за Оскар. Режисерот за Metro изјави дека преку Anora се обидел да ги врати „филмовите од 80-тите кои беа драми и драмедии за возрасни, филмови кои деновиве не ги гледаме многу“.
Но, во морето од продолженија, понекогаш се појавува оригинален филм кој е голем успех и покрај конкуренцијата. Минатата година тоа беа Barbie и биографската драма Oppenheimer, а оваа година може да биде мјузиклот Wicked.
Имено, Wicked, кој ја имаше својата премиера минатиот петок, во првиот викенд на прикажување заработи повеќе од 164 милиони долари ширум светот, а експертите предвидуваат дека би можел да заработи дури една милијарда.